Persondatapolitik

Her på siden og første teoriaften, bliver du informeret om hvorledes dine personoplysninger bliver anvendt ved erhvervelse af kørekort.

Som elev i køreskolen giver du samtykke til nedennævnte måde at håndtere dine personlige data.

Tilmelding til kørekort, sker enten telefonisk, eller ved brug af tilmeldingsformularen via køreskolens hjemmeside, hvor du skal oplyse flg:

• Fulde navn, adresse, email, telefonnummer og fødselsdato.

Første teoriaften får du udleveret en lektionsplan og en tilmeldingsseddel.

Lektionsplanen udfyldes med flg. personlige oplysninger:

• Fulde navn, adresse, telefonnummer og mailadresse.

Tilmeldingsblanketten bliver brugt i køreskolen som “kartotekskort” indtil kørekortet er erhvervet og alt er afregnet. Derefter bliver den makuleret

Ansøgningen (P23) udfærdiges af køreskolen ud fra oplysningerne fra tilmeldingssedlen som skal udfyldes med flg. oplysninger

• Fulde navn, adresse, cpr. nummer, telefonnummer og fødeland

Samtidig skal du i en lukket kuvert, aflevere en lægeerklæring, indeholdende et foto. Også en underskrevet forældresamtykkeerklæring hvis du er under 18 år ved start, eller evt. et ANT kursusbevis medbringes.

​Samtykkeerklæringen indeholder:

• Både dit og dine forældres fulde navn og cpr. nr.

ANT kursusbeviset indeholder flg. personlige oplysninger:

• Fulde navn og cpr. nr.

Ansøgningen, lægeerklæringen, samtykkeerklæringen eller evt. ANT kursusbevis, bliver samlet afleveret til Borgerservice på Esbjerg Kommune i en aflåst “postkasse”

Borgerservice eller politiets administrationscenter, foretager den efterfølgende godkendelse. Kun ansøgningen med foto bliver givet tilbage til køreskolen i samme aflåste “postkasse”. Samtykkeerklæringen og evt, ANT kursusbevis kan udleveres ved henvendelse til kommunen.

For vi kan følge godkendelsen og booke prøver, bruger køreskolen dit cpr. nr., mailadresse og telefonnummer til oprettelse i Kommunernes Landsforenings system. (Køreprøvebooking) Kun køreskolen, borgerservice og politi, har adgang. Ved oprettelse i systemet, modtager du som elev, en besked via din e-boks. Derefter har du begrænset adgang. Efter bestået køreprøve, opbevares ansøgningen (P23) hos politiet.

Gennemført førstehjælpskursus kommer digitalt til bookingsystemet.

Manøvrebanen og glatbanen er lovpligtigt. Derfor skal disse have oplyst navn og adresse.

Køreskolen anvender/opbevarer IKKE fotos af elever til brug til markedsføring bl.a. via diverse sociale medier.

Al kommunikation mellem elev og køreskolen via sms og mails, vil blive slettet når kørekortet er erhvervet og alt er afregnet.

Køreskolen har pligt til at opbevare lektionsplanen i to år og andet regnskabsmæssigt i fem år. Disse bliver opbevaret under beskyttende forhold.​​